Maniak podsumowuje dzień #161

W dzisiejszym podsumowaniu ciąg dalszy wieści z San Diego Comic-Conu. Będą między innymi: zwiastuny Wiedźmina i Ciemnego kryształu oraz lista nagrodzonych nagrodą Eisnera.

NAJWAŻNIEJSZE POPKULTUROWE WIEŚCI DNIA

SDCC: The Witcher: A Netflix Original Series
Jednym z najbardziej oczekiwanych paneli całego San Diego Comic-Con, był ten z udziałem twórców serialowej adaptacji Wiedźmina. Pokazano na nim kilka materiałów filmowych (w tym zwiastun udostępniony również w Internecie), a także trochę opowiedziano o serialu.
Prowadząca produkcję Lauren S. Hissrich podkreśliła, że netfliksowy Wiedźmin będzie adaptacją książek — nie gier. Jak sama mówi, od pierwszego wejrzenia czytania pokochała opowiadania. Początkowo nie była skłonna ich adaptować, ale została do tego przekonana.
Wcielający się w tytułowego bohatera Henry Cavill także mówił o tym, jak wielkim jest fanem świata Sapkowskiego oraz gier komputerowych na nim opartych. Z kolei aktorka odgrywająca rolę Ciri, Freya Allan, powiedziała, że widz będzie miał szansę zobaczyć jej bohaterkę nie przez pryzmat Geralta, jak w książkach, ale także z innej perspektywy. To świetna wiadomość — takie podejście (zwiastun sugeruje, że będzie dotyczyć też innych bohaterów) może okazać się siłą serialu.
Poniżej zwiastun, który już świętuje tryumfy w Internecie.
Wygląda to obłędnie. I kurczę, chcę już! A także — jako tłumacz audiowizualny — nie mogę nie skwitować całości hasztagiem: #ChcęToTłumaczyć.

SDCC: Netflix's The Dark Crystal: Age of Resistance
Panel prequela filmu Ciemny kryształ miał jeden atut ponad wszystkimi innymi panelami: Marka Hamilla. Aktor otrzymał podczas niego 2019 Comic-Con Icon Award, czyli nagrodę przyznawaną osobom i organizacjom, które przyczyniły się do popularyzacji komiksów i/lub popkultury. Wśród jej laureatów znajdują się m.in. Stan Lee, Joss Whedon, J. Michael Straczynski, George Lucas, Frank Miller czy Jack Kirby. Aktor był wzruszony, a podziękowawszy fanom, w swoim stylu skwitował odbiór nagrody piosenką z najnowszej odsłony Laleczki Chucky.
Na samej nagrodzie oczywiście się nie skończyło. Hamill opowiadał m.in. o tym, jak wielkim jest fanem pracy Jima Hensona i jak bardzo podobała mu się kinowa wersja Ciemnego krzystału. Decyzję o udziale w prequelu, w którym użyczy głosu postaci zwanej na razie „naukowcem”, podjął błyskawicznie.
Na temat projektu wypowiedziała się także producentka wykonawcza, Lisa Henson. Próby ponownego zgłębienia świata przedstawionego w filmie podejmowała już wcześniej, ale dopiero teraz — na trzecim Comic-Conie, na którym porusza temat produkcji — mogła z cała pewnością powiedzieć, że powstanie.
Oczywiście nie obyło się bez nowych materiałów. Pokazano cały pierwszy odcinek powstającego serialu oraz poniższe materiały zza kulis.
Czekam na premierę z niecierpliwością, bo wygląda to przepięknie, a poza tym nie ma nic lepszego niż kukiełki Hensona.

SDCC: Carnival Row
Carnival Row to projekt, który powstaje dość długo. Na panelu poświęconym serialowi jego twórca, Travis Beacham, powiedział, że napisał scenariusz 7 lat temu, kiedy uczęszczał do szkoły filmowej. Wtedy był to tekst do filmu. Pięć lat temu Legendary zasugerowało, by Beacham przerobił projekt na serial. Tak też zrobił, a zadanie miał tym łatwiejsze, że wyobraził sobie wcześniej cały świat, w którym rozgrywa się fabuła.
Na panelu zaprezentowano kilka materiałów filmowych. Pierwsze dwa pokazują historię z dwóch perspektyw: detektywa Rycrofta Philostrate’a (Orlando Bloom) oraz elficy Vignette Stonemoss (Cara Delevigne). Z filmów dowiadujemy się, że wspomniani bohaterowie to kochankowie rozdarci między dwie wojujące ze sobą frakcje: ludzi i elfów.
Akcja serialu toczy się w świecie fantasy, ale motywy fabularne będą się odnosić do współczesnych problemów społecznych takich jak rasizm, klasizm czy feminizm. Podoba mi się to bardzo i mam nadzieję na porządną, nietuzinkową produkcję.

SDCC: DuckTales

Kacze opowieści już niedługo dostaną trzeci sezon, a na panelu poświęconym animacji twórcy zdradzili, że w serialu wystąpią postaci z dawnych seriali animowanych Disneya. Zobaczymy między innymi: Chipa, Dale’a, Gadżet i Jacka „Rocky’ego” Roqueforta z Brygady RR, Kita i Molly z Super Baloo oraz Kwacię Tapmajer-Mallard z Dzielnego Agenta Kaczora. Można też będzie liczyć na występ Goofy’ego oraz — wreszcie — kaczki Daisy. Poniżej projekty postaci.



Seans animacji wciąż jest przede mną, ale muszę przyznać, że takie informacje i włączanie bohaterów z niepowiązanych animacji to dla mnie ogromna zachęta. Chyba czas zrobić mały serialowy ciąg.

SDCC: Will Eisner Comic Industry Awards
Jak co roku na San Dieo Comic-Con ozdano nagrody Eisnera, jedne z najważniejszych wyróżnień komiksowych. Oto lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach

Najlepsza krótka opowieść: „The Talk of the Saints”, Tom King i Jason Fabok w: Swamp Thing Winter Special (DC)

Najlepszy pojedynczy numer/one-shot: Peter Parker: The Spectacular Spider-Man, nr 310, Chip Zdarsky (Marvel)

Najlepsza seria: Giant Days, John Allison, Max Sarin i Julia Madrigal (BOOM! Box)

Najlepsza seria limitowana: Mister Miracle, Tom King i Mitch Gerads (DC)

Najlepsza nowa seria: Gideon Falls, Jeff Lemire i Andrea Sorrentino (Image)

Najlepsza publikacja dla dzieci do lat 8: Johnny Boo and the Ice Cream Computer, James Kochalka (Top Shelf/IDW)

Najlepsza publikacja dla dzieci w wieku 9–12 lat: The Divided Earth, Faith Erin Hicks (First Second)

Najlepsza publikacja dla nastolatków w wieku 13–17 lat: The Prince and the Dressmaker, Jen Wang (First Second)

Najlepsza publikacja humorystyczna: Giant Days, John Allison, Max Sarin i Julia Madrigal (BOOM! Box)

Najlepsza antologia: Puerto Rico Strong, red. Marco Lopez, Desiree Rodriguez, Hazel Newlevant, Derek Ruiz i Neil Schwartz (Lion Forge)

Najlepszy komiks oparty na prawdziwej historii: Is This Guy for Real? The Unbelievable Andy Kaufman, Box Brown (First Second)

Najlepszy nowy album graficzny: My Heroes Have Always Been Junkies, Ed Brubaker i Sean Phillips (Image)

Najlepszy album graficzny (przedruk): The Vision (w twardej oprawie), Tom King, Gabriel Hernandez Walta i Michael Walsh (Marvel)

Najlepsza adaptacja historii opowiedzianej w innym medium: „Frankenstein by Mary Shelley” w: Frankenstein: Junji Ito Story Collection, adaptacja: Junji Ito, przekład: Jocelyne Allen (VIZ Media)

Najlepsze amerykańskie wydanie materiału międzynarodowego: Brazen: Rebel Ladies Who Rocked the World, Pénélope Bagieu (First Second)

Najlepsze amerykańskie wydanie materiału międzynarodowego (Azja): Tokyo Tarareba Girls, Akiko Higashimura (Kodansha)

Najlepszy zbiór materiałów archiwalnych/projekt (paski komiksowe): Star Wars: Classic Newspaper Strips, vol. 3, by Archie Goodwin and Al Williamson, red. Dean Mullaney (Library of American Comics/IDW)

Najlepsza kolekcja materiałów archiwalnym/projekt (komiksy): Bill Sienkiewicz’s Mutants and Moon Knights… And Assassins... Artifact Edition, red. Scott Dunbier (IDW)

Najlepszy scenariusz: Tom King, Batman, Mister Miracle, Heroes in Crisis, Swamp Thing Winter Special (DC)

Najlepszy scenariusz i rysunki: Jen Wang, The Prince and the Dressmaker (First Second)

Najlepsze rysunki i tusz: Mitch Gerads, Mister Miracle (DC)

Najlepszy malarz/artysta multimedialny (prace wewnątrz komiksu): Dustin Nguyen, Descender (Image)

Najlepszy autor okładek (nagroda za kilka okładek): Jen Bartel, Blackbird (Image); Submerged (Vault)

Najlepsze kolory: Matt Wilson, Black Cloud, Paper Girls, The Wicked + The Divine (Image); The Mighty Thor, Runaways (Marvel)

Najlepsze liternictwo: Todd Klein, Black Hammer: Age of Doom, Neil Gaiman’s A Study in Emerald (Dark Horse); Batman: White Knight (DC); Eternity Girl, Books of Magic (Vertigo/DC); The League of Extraordinary Gentlemen: The Tempest (Top Shelf/IDW)

Najlepszy periodyk/praca dziennikarska na temat komiksów (remis): Back Issue, red. Michael Eury (TwoMorrows)
PanelxPanel magazine, red. Hassan Otsmane-Elhaou, panelxpanel.com

Najlepsza książka na temat komiksów: Drawn to Purpose: American Women Illustrators and Cartoonists, by Martha H. Kennedy (University Press of Mississippi)

Najlepsza publikacja naukowa: Sweet Little C*nt: The Graphic Work of Julie Doucet, Anne Elizabeth Moore (Uncivilized Books)

Najlepiej zaprojektowana publikacja: Will Eisner’s A Contract With God: Curator’s Collection, projekt autorstwa Johna Linda (Kitchen Sink/Dark Horse)

Najlepszy komiks cyfrowy: Umami, Ken Niimura (Panel Syndicate), panelsyndicate.com/comics/umami

Najlepszy komiks internetowy: The Contradictions, Sophie Yanow, thecontradictions.com

Nagroda im. Billa Fingera za wybitne scenopisarstwo komiksowe: E. Nelson Bridwell, Mike Friedrich

Nagroda im. Boba Clampetta za działalność humanitarną: Tula Lotay, Edgardo Miranda-Rodriguez

Nagroda The Will Eisner Spirit of Comics Retailer: Le Revistera, Buenos Aires

Nagroda im. Russa Manninga dla obiecującego debiutanta: Lorena Alvarez (Nightlights, Hictoea: A Nightlights Story)

Włączeni do sali sław: Jim Aparo, June Tarpé Mills, Dave Stevens, Morrie Turner, Bill Sienkiewicz, Wendy and Richard Pini, Paul Levitz, Jenette Kahn i Jose Luis Garcia Lopez.

Cieszą mnie oczywiście wszystkie nagrody dla DC Comics, ale szczególnie przepełniają moje serduszko radością wyróżnienia dla Jen Wang. The Prince and the Dressmaker to naprawdę świetny komiks, a Wang fantastycznie sobie w tym medium radzi. Oby jej kariera trwała w najlepsze!
Więcej

Brandon Routh w niespodziewanej roli
Zanim aktor Brandon Routh zagrał Atoma w serialach ze świata Arrowverse, wcielił się również w innego superbohatera DC Comics — Supermana. Film z jego udziałem, Superman powraca, który był pewnego rodzaju hołdem dla obrazów Richarda Donnera, nie otrzymał żadnej kontynuacji, ale Routh znów będzie miał szansę założyć słynny niebiesko-czerwony strój. Stanie się tak w crossoverze „Crisis on Infinite Earths” opartym na słynnym komiksie George’a Péreza, który na zawsze odmienił całe uniwersum DC. Routh zagra człowieka ze stali pochodzącego z jednej z równoległych ziem, a to oznacza, że w crossoverze nie zabraknie także Tylera Hoechlina wcielającego się we wprowadzonego już wcześniej w Arrowverse Supermana. To wszystko oczywiście wskazuje na jedno — muszę zacząć jak najszybciej nadrabiać Arrowverse, bo jestem daleko w tyle.
Więcej

NAJWAŻNIEJSZE PREMIERY DNIA

W kinach ukazały się wczoraj:
  • Król Lew — remake klasyki animacji od Disneya,
  • I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! — kontynuacja głośnej francuskiej komedii z niezrównanym Christianem Clavierem w jednej z ról głównych,
  • Diego — poruszający dokument o sukcesach i upadku gwiazdy piłki nożnej.
W serwisach sVOD można zaś oglądać od wczoraj:
  • nową wersję anime Rycerze zodiaku (Netflix),
  • kolejny sezon Porad różowej brygady (Netflix),
  • nowy sezon Domu z papieru (Netflix).

Komentarze